În ziua de azi accentul pe free speech este mai accentuat decât în orice alți ani, milenii, secole. Accesul la informații este mai ușor dar de asemenea sunt și multe bălării extinse pe drumuri lăturalnice.
Social media și Țara lu’ Google sunt niște avantaje pe care generația din ’30-’70 nu a avut acces. Cum ar fi ca bunicu’ de pe tranșee să o sune pe bunica și să o întrebe dacă a luat bere, în timp ce șuieră gloanțele? Oare de aici a pornit umorul negru?
Acum revenind la oile noastre din secolul 21, spune-mi de ce îți spui părerea?
1.Efectul de turmă de Revelion
Există o anumită categorie de oameni care o să zică ‘că ăsta este dreptul meu’! De acord, până în punctul în care oamenii aberează despre unicorni și prinți transformați din broscuțe prin creme minune. Știi vecinul ăla de la 2, care dă cu bormașina ziua și pe timpul nopții mănâncă banane și vânează monștri de sub pat? Știi ce rezultă de aici? Grupuri de oameni care se pornesc pe vânat monstrul din Loch Ness și de demonstrat că Pământul este plat.
*Flat Earth believers entered the chat*
2. Tăcerea este overrated
Suntem ființe sociale și ne place să vorbim..mult și.. oh well, de aici continuă fiecare cum vrea. Ce face omul când se întâlnește la o serată selectă cu licoarea lui Bahus și multe idei adunate? Așa s-au născut imperii și s-au destrămat căsnicii, și așa a apărut OTV-ul. Cine a zis că dependența este doar materială, poate fi și intelectuală?
3. Internetul este un imaș plin cu multe mere stricate
Conform dicționarului, to influence means a person or thing that influences another. Adică zice englezu’ ‘‘take everything with a pinch of salt” când guști din ciorba online căci s-ar putea să fie supă la plic.
”Hai Norina că exagerezi, nu mai fi așa negativistă!”
Oamenii confundă negativismul cu realismul, hate cu bully și apreciere cu obsesie. Limita fină a dispărut și toată lumea vrea să se facă influențăr ‘când o să crească mare’, pentru că dacă arunci două poze excesiv editate și un text mirobolant nu înseamnă că ai dat lovitura la Loto.
Când te duci în piață să cumperi legume, ai aceleași produse la diferite prețuri și vânzători mai animați. Așa este și plaiul mirific numit social media.
Acel loc în care Neghiniță crește peste noapte și Vrăjitoarea cea Rea are milioane de urmăritori căci vinde mere otrăvite. Poveștile de adormit copiii se transformă în realități virtuale care se multiplică mai rapid decât ciuperca după ploaie.
Publicul devine un călău care și-a amanetat securea pe o tastatură și apreciază postările la un pahar de vin. Liberul arbitru este absent pentru că și-a luat vacanță pe Insulele Borneo și nu se mai întoarce căci nu face vaccinul.
4. Empatie who?
Oamenii devin niște sălbatici atunci când aduci un contra-argument. Eu am învățat la orele de limba română că dialogul este bi-direcțional și este nuanțat. Adică Ion are voie să își zică părerea iar Vasile îi respectă opinia pentru că suntem ființe raționale. Dar acum Ion nu mai vorbește cu Vasile pentru că l-a contrazis și și-a exprimat părerea.
Dacă nu îți place ce vezi, dai unfollow și treci la tocănița ta de blog. De ce crezi că am ajuns să îmi bat capul cu articolele mele? Nu postez despre ce mănânc vinerea. De asemenea nu portretizez o viață ideală pentru că îți zic un secret: rețeta perfectă nu există în nicio bucătărie.
Articolul trebuie tratat ca un pamflet și digerat cu atenție, să nu rămână vreun bob de fasole pe undeva.
Dacă ți-a plăcut articolul, hai aruncă un ochi la celelalte povești din recenzii.
Vrei să fii la curent cu poveștile de pe blog? Mă găsești pe Facebook și Instagram unde răspund destul de repede.
Views: 26