Suntem într-un proces continuu de digitalizare iar lucrul ăsta ne oferă mai multe libertăți și mai multe complicații. De exemplu, cumpărăturile nu au fost niciodată atât de lejere, o apăsare de buton iar comanda ta ajunge în 2 zile. Unde au fost plasturii ăia de coșuri când aveam nevoie de ei în adolescență?
De câte ori ți-ai făcut cercetarea înaintea cumpărării unei mașini? Vechea dilemă, a Beamer or a Merc? Sau cât de tare o să te usture buzunarul la service și mentenanță?
*domnu’ și doamna cu Tesla nu sunt incluși în această conversație*
Sau câte aplicații de dating ți-ai instalat pe telefon după ce ai dat un quick search pe Google? Tinder, Bumble,Happn, Grindr etc nu ar fi așa ușor de accesat dacă nu ar exista procesul de digitalizare. Acum un swipe dă startul aventurii.. sau nu.
Dar cea mai mare provocare este accesul la varietate. Deci cum rămâi original și loial principiilor tale?
Răspunsul este ușor: nu rămâi ci ești într-o continuă schimbare. Înainte să arunci cu pietre și să îmi spui că aberez toarnă-ți un pahar de rosé și let me explain.
Am învățat la facultate o teorie precum căruia orice persoană are mai mulți eu, adică ne raportăm la diferite personalități în diferite ipostaze. Sau vechea poveste cu straturile unei cepe.
Psihologic vorbind, avem mai multe personalități raportate la poza de mai sus. Femeia este fiică, soră, soție, eroină și star porno iar bărbatul este fiu, soț, amant, polițist și exemplele pot continua.
După ce am trecut de mirajul din social media, am început să analizez tipare ce se promovează atât pe pagina arhicunoscuților creatorilor de conținut cât și ale muritorilor de rând.
‘Oh Norina, vezi-ți de treaba ta că nu știi nimic!’
Dacă te uiți la persoanele pe care le urmărești, vei vedea o fărâmă din eul tău. Ai pagini de food, beauty, travel, make up, modelling, celebs, tech etc. Acum nu spun că ești de toate precum o tocăniță de legume ci că suntem ființe complexe.
Noi ăștia bătrânii preferăm Instagramul pentru că nu este (așa) mainstream și este tărâmul vieții ideale. Acolo poți să îți promovezi afacerea, creațiile, să copiezi artă și să îți promovezi viața non-stop. De asemenea simetria frumuseții se găsește la orice story, live și reels.
Oricine are o viață de social media, mai mult sau mai puțin activă. Ori că ești persoană publică cu mulți urmăritori și vinzi nimic ori că ești vecina de la 4 care postează oala de ciorbă duminica, este același. Postăm pe social media pentru că avem nevoia de validare continuă, nu te ascunde după tastatură căci știu că ești unul dintre ei.
De ce crezi că postez pe aici, din lipsă de ocupație? Cine nu vrea să aibă ego-ul gâdilat?
Sunt de apreciat oamenii care vor să facă un mod de viață din social media dar piața a devenit arhiplină. Acum ca și în orice business trebuie să faci altceva și să prindă la public. Dar pentru că este dificil să faci asta, majoritatea renunță pe la mijlocul procesului.
Tu nu te-ai săturat de același content? De aceeași promovare, de aceleași rețete de mâncare și de aceleași poze cu renovări?
Dacă ți-a plăcut articolul, te invit să explorezi și celelalte povești din această categorie.
Îți dorești să fii mereu la curent cu noutățile de pe blog? Poți să mă urmărești pe Facebook și Instagram, unde răspund prompt la mesaje.
Views: 25